majasvartnos

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Nystart!

Av Sofia Hörnell - 15 juni 2011 09:06

Nu måste jag ta tag i mig själv! Så nu är jag med i Gi viktklubb på nätet GI metoden kör vi hela familjen(förutom barnen förstås) nu är det fullt ös medvetslös!

Jag måste gå ner i vikt för nu visar vågen alldeles för mycket!


På tal om något annat Einar tog sina första 3 stapplande steg igår! Jag tänk vad tiden går det känns som det var igår vi kom hem från BB. Snart börjar han dagis också vart har detta året tagit vägen? 

Jag tror att Einar älskar bilar för han sitter nästan alltid och leker med bilarna han fick av Lilly och gör ljud till också(brum brum). Vi kom på honom att han låg ner på mage och undersökte hjulen väldigt noga, undra vad det går runt i hans huvud?


Ja, helgen på Öland blev ganska lyckad, safaricampingen var inte riktigt som vi hade hoppats på. Väl inne på Öland djurpark så var det ganska slitet, alla åkattraktioner hade nog aldrig fått sig en riktig renovering, tänk så gammalt allt var! Jag åkte lite karuseller en som jag åkte fick personalen snurra runt den jag satt i den funktionen funkade tydligen inte. Lilly och maken åkte larven (en larv som åker runt lite som en berg o dalbana men för barn) den fick personalen putta igång! Men den klassiska karusellen med hästarna var Lillys favorit! Lilly åkte tre karuseller till den ena tyckte maken var lite läskig men Lilly brydde sig inte, vi åkte spöktåget men var inte speciellt skrämmande man såg ibland att det lyste upp någon docka.  Personalen kunde inte ens svenska och inte var de speciellt glada heller! Så det var en besvikelse att åka dit till och med kartorna som satt uppsatta stämde inte.

Efter att vi hade varit inne på Ölands djurpark och handlat frukost i en närliggande affär så tänkte vi gå och titta på djuren ca 50 m utanför fönstret men när vi kom tillbaka till stugan var alla djur borta! Jaha tänkte vi det var ju detta som var tjusningen att man kunde titta på djuren på kvällen.. Allt var väl inte dåligt men mycket var, de hade en rätt så ny grej med pirater och vattenrutschbana den tyckte både Lilly och Einar att den var rolig. Båda barnen blev modigare i vattnet!

Nej, om vi ska på någon djurpark igen och ska vi åka karuseller blir det nog Liseberg, Gröna Lund eller Skara sommarland.

 
 
Ingen bild

www.emelienordmark.blogspot.com

5 november 2011 10:26

Hej ! Visst gick du i fagerslättsskolan i låg och mellanstadiet? jag gick där fast i en klass under dig. är jag helt fel ute?

Sofia Hörnell

26 juni 2013 21:12

Hej! Ursäkta att jag inte svarat innan, har glömt bort bloggen helt.. (Oops..)
Men jo jag gick i fagerslättsskolan i låg och mellanstadiet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Hörnell - 3 juli 2013 11:45


Vad det regnar och regnar, men det är också fint mellan varven. Ska inte klaga det blir så fint i trädgården när alla växter får vatten. För det är bättre att vädergudarna ger dem vatten än att jag ska springa runt och göra det. Har börjat lära mig a...

Av Sofia Hörnell - 26 juni 2013 21:25

Ja, den svenska sommaren har kommit. Vad jag trivs på mitt sommarjobb! Tänk att jah ska vara kvar där efter att sommaren är slut också. Det är en som har gått i pension precis innan sommaren börjarde, hoppas jag får den tjänsten! Den var på 75% så d...

Av Sofia Hörnell - 31 maj 2011 10:09

Jag måste ta till vara på min tjurighet! Måste ta tag och träna, nu visar vågen för mycket igen, jag har blivit en liten soffpotatis. Tänk så bra jag mådde innan jag blev gravid med Lilly(vägde mellan 75-80 kg) jag måste gå ner minst dit igen men hel...

Av Sofia Hörnell - 29 maj 2011 23:39

Ja idag var det en rolig dag! Fick en gosedjurshund som höll i ett rött hjärta med texten Love på, jag fick också presentkort på två rosbuskar(Superstar min favorit!) Men eftersom att affären inte hade rosorna hemma så får jag dem så fort de kommer i...

Av Sofia Hörnell - 20 maj 2011 18:51

Jaha nu har gubben åkt till jobbet och jag är hemma ensam igen.. Tur att det kommer att hända något imorgon så att helgen går lite fortare. Lilly ska springa lilla Elmborgslöppet(det är lillys tandläkare) hon har fått tröja och allt så farfar kommer ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards